fredag 19 december 2014

Dagens lucka: Julens små tomtar

Att ha 16 dagar framför sig av ledighet känns nästan overkligt ! På jobbet idag var det lungt, många av barnen har redan fått jullov och tyvärr också några som insjuknat i hög feber och hosta. Verkar vara julens dilemma i många familjer. Med barnen denna vecka har det skickats hem olika julpyssel och tomtar är förstås populärt !

Här är några tomte-varianter som gjorts på vårt daghem:





Hoppas nu verkligen julens alla små och stora tomtar får fira en sån jul som de själva önskar, skapa sina egna traditioner utan så mycket stress och program. Efter den här tiden av gråväder i vårt land behöver vi ladda batterierna, ta det lungt och vara tillsammans. 
Det är inte kvantiteten på aktiveter som är det viktigaste, utan kvaliteten.
Var närvarande och ta vara på stunderna tillsammans !

Avslutade min dag idag med att umgås en stund utanför jobbet med mina arbetskompisar ,som också är mina bästa vänner, över ett glas gott ! Efter det förde jag en kasse mat till en insamling för de som inte har det så gott ställt !
Sen for jag hem, lade mej på soffan och somnade (lite som den där tomten på sista bilden ) !

Jullovet har börjat !

Ta hand om varandra !

Kram

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...