måndag 22 december 2014

Dagens lucka: Servettringar som på Strömsö

Hej och nu börjar uppesittarkvällarna ta vid på riktigt ! Som tur är jag både kvälls- och morgonpigg så imorse steg jag upp kl. 8.00 helt frivilligt trots att man är ledig ...men det fanns ju ett dött träd med ljus i som man vill sitta och titta på inomhus den här tiden på året..i pyjamas dessutom ! Konstigt beteende vi har ! He he !
Nåja idag har vi julhandlat, först på Prisma (det var förfärligt, trångt, dyrt och far helst inte dit igen),sen på Lidl (mycket trevligare) och till sist på Minimani (bästa mataffären enligt mej)...
Resten av dagen har jag varit social och träffat goda vänner och fått mej några trevliga pratstunder !
Köpte faktiskt nya förrättstallrikar på Prisma idag (de va nu mest därför vi for dit ) så då kom jag på ännu ett pyssel som jag faktiskt fick ideń från senaste Strömsö !
 Kolla in Strömsös fina sidor med massor av pyssel och andra "trevligheter" !

Mycket enkla servettringar ! Gammal bok (vad annars ha ha), hushållspappersrulle, tygband och...

en god vän !
Hade sån tur då jag satt och pysslade att det ringde på dörren och en god vän kom in och inte bara hjälpte till utan också bjöd på en god stunds prat, skratt och gemenskap ! Tack Sussi ! 


De blev just så fina som på Strömsö !



Passar utmärkt till årets julservetter !
Tänk (än en gång) vad mycket man kan göra av gamla böcker ! 

Av goda vännen Sussi som är redaktör för tidningen EOS
fick jag idag ett par exemplar av tidningen
där även lilla jag fått bidra med lite inspiration till
pyssel för barn och ungdomar !
 Känns viktigt och bra !

Nu tack för i dag den 22 december
imorgon e de dan före dan !

Kram
Carina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...