söndag 15 februari 2015

Kliande gröna fingrar

Oj så roligt veckoslut det här blev då ! Helt oplanerat for vi till Vasas bästa krog Olivers In i fredags för att vara med och fira deras 30-åriga födelsedag med en kväll för oss "gamlingar". Åldersgräns 30 år, fast det var nog mest 40-50-åringar där ! Så kul, en massa bekanta och fick t.o.m dansa med min man !! Det lever jag länge på !
Och igår på vändagen hade vi biljetter till Louise Hoffstens konsert på Ritz. Hon uppträdde tillsammans med Wentus Blues Band och det var helt fantastiskt att se och uppleva dessa fina musiker tillsammans !


Idag har vi varit ute på isen och kört snöskoter i superfint vinterväder !
I övrigt har jag faktiskt pysslat mest om mina gröna vänner här hemma. Tagit upp pelargonerna ur källaren, planterat om, sått lite frön och satt sticklingar i jord ! Så kul och jag är så glad att det kliar i de gröna fingrarna igen, har liksom inte haft den känslan på nåt år nu. Nu planerar jag nytt till trädgården, ritar och funderar på vad jag skall ta bort och bygga för nytt ! Underbar känsla !


Köpta sticklingar, pelargon och fuchsia.

Egna sticklingar, pelargon.

Pelargonbebis

Gjorde litet "växthus" av Vichyflaska

 Det blev lite hjärtliga dekorationer vändagen till ära !



Mammapelargon + bebis

Även tulpanbuketten fick ett näverhjärta !
Förresten ni har väl inte missat programmet Trädgården på Strömsö som kommer nu varje söndag kl. 17.25 från Yle 5. Så bra och inspirerande för alla trädgårdsintresserade !


Dagens utsikt från skotern och dagens selfie !

En vecka jobb nu och sen lite semester och 
vi hoppas på fortsatt vackert vinterväder !

Nu söndagsbastu !

Hejsvejs !

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...