lördag 4 april 2015

Vik en servett kanin till påskbordet

Gomorron ! Skönt med påskledigt ! Ska ni ha midddag ikväll, då tycker jag ni ska vika en enkel servettkanin till dukningen för att imponera lite ! Senast jag var till Ikea, köpte jag 200 vita matservetter för 2 € ! De har nu legat i skåpet sen dess, men igår kom åtminstone 5 servetter till användning då ungdomarna kom på middag ! Bara 195 st kvar då ! :) Hittade en söt kaninvikning som fungerade utmärkt med de stora vita Ikeaservetterna ! Fungerar förstås med vilka servetter som helst och fina blir de också med tygservetter och mönstrade servetter (typ prickiga) !



HÄR kan ni se hur man viker dessa servetter !

Jag satt en liten tejpbit på baksidan för att kaninen sku stå fint ! 

Nähä nu ska jag gå och trimma kvasten
flyg försiktigt idag,
kan vara mycket trafik i luften !
Vi ses på Blåkulla !


God fortsättning på påskhelgen !

Kram

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...