måndag 20 juli 2015

Lysande pinnar

Pyssellusten har minsann lyst med sin frånvaro en lång tid nu, men igår börja det kittla lite i pysselfingrarna igen. Hade en pinnehög liggande från förra sommarens pinnepyssel och då kom jag på en idé som jag sett nånstans...

 Hade också några små tråkiga blockljus som passade precis in i ett mjölkglas..(viktigt förstås att ha ljuset inne i ett skyddsglas med tanke på säkerheten)


Då behövs bara sekatör och järntråd..

Gjorde en "matta" av pinnarna 
med hjälp av två dubbla järntrådsbitar.

 Så var det bara att snurra runt glaset och fästa.




Gjorde två till av bara farten. 
En med torra kvistar från en buske jag fixade till idag 
och en annan med torra björkkvistar.


Naturligt, enkelt och roligt
precis som jag vill ha det !

..men nu har jag en lurvboll vid mina fötter som vill ut och busa
och det tackar man inte nej till !


Hejsvejs !

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...