onsdag 8 juli 2015

Umeå levererar !

Hejsan ! Här sitter jag och bloggar på Wasa Express på väg hem från en minisemester i Umeå. För att kort summera vistelsen så var den över förväntan. Umeå har superfina nya parker invid älven, ett helt fantastiskt gitarrmuseum och bra shopping ! Vi hann med allt detta och en snabbvisit hos min kusin Jaana +familj ! Tyvärr var vädret lite ruggigt första dagen, men då var vi också på museum och körde ut till Ersboda och handlade lite billigt.....
Först lite parkbilder från igår..
 Årstidernas park



Efter parkvandring blev det besök på Guitars The Museum. Inträdet dit ingick i vårt hotellpaket på Clarion Hotel Uman (jättebra hotell)

 För mej som inte vet så mycket om gitarrer så kan jag åtminstone efter denna upplevelse med de två bröderna som äger museét säga att jag kan förstå deras och andras passion över gitarrer ! Helt fenomenala killar (tvillingar)som berättar om deras liv med och kärlek till gitarrer ! Otroliga berättelser om hur de samlat på sig gitarrer från hela världen genom att pantsätta hus och sälja-köp-historier och vilka många kändisar och berömda musiker de träffat under "vägen" till sin fantastiska samling !
Mikael Åhdén
Den värdefullaste av dem alla - en Gibson Les Paul

Samuel Åhdén

Tom in guitarheaven !
Vi kommer helt säkert att besöka gitarrmuseét på nytt nästa gång vi far till Umeå ! Och det är ett måste med guidad tur, det var en upplevelse ! :)

Idag har vi (eller jag) mest shoppat och jag önskar jag hade haft lite större budget ! Massor med härliga affärer i Umeå ! Lite parkbesök hann vi också med, denna gång Broparken.


 Fina möjligheter till aktivitet för barn och unga !


På andra sidan älven- hus med utsikt ! 
Och till sist ett besök till min kusin Jaana.

Jaana, Buster och Yasmine
Yasmine i gårdspoolen !
 Tack Jaana 

och

Tack Umeå

på återseende !


....och nu är det bara 17 timmar kvar tills jag har Bella i min famn !!!!
...efter det får jag väl döpa om bloggen till Min Hundliga Sida ! Ha ha !

...over and out, snart är vi i land, tiden gick fort ombord då man bloggar !

Kram
Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...