lördag 19 december 2015

19 December: Julstök i mitt kök

Oj första lediga dagen av många och jag har inget att blogga om, vet inte ens vad det är för datum..har i alla fall tillbringat hela dagen i köket ! Gjort rotmos och stekt köttbullar. Putsat och fejat, slängt en massa onödigt (ni vet typ plastburkar som det inte finns lock till, och lock som det inte finns burkar till) Inte riktigt min stil att slänga bort, men nu känns det skönt att jag gjord det ! Klappar mej själv på axeln !
Nu sitter jag tillbakalutad i soffan, nöjd med dagen ! Ostädat ännu i den övriga delen av huset,men tycker ändå vi har det ganska mysigt ! Vi ser på gamla avsnitt av "Så mycket bättre"..så bra program !

På hyllan i det nyputsade köket står "Vanhan viinikauppiaan jouluglögi" och mojsar sig i sprit, kardemumma, nejlika och kanel, för att lagom till jul vara klart för mera tillbehör och avsmakning.


Och på pallen nedanför fönstret står min favoritlykta som jag fått av god vän !

Det enda som känns tråkigt nu just är väderprognosen ! Det lilla snötäcke vi fick försvann idag och lämnade en halkbana efter sig. Trots bråddar under skorna idag var det halkigt att gå på promenad.


Lovade fåglarna vid Metviken idag att jag skulle ha bröd med nästa gång..


 och lovade Bella att när isen blir tjock och det finns lagom med snö
så ska vi busa som tokar på isen !

Nåja det blev nog ett och annat att berätta om i alla fall !

Imorgon ska vi dammsuga under soffan och hämta julgran ! 

Skön lördagskväll !

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...