onsdag 2 december 2015

2 December: Taitogranar

Ikväll har jag fått sitta med kreativa trevliga damer på ett kreativt ställe, Taitokeskus i Vasa, där jag gått på kurs i många år. Ikväll fick jag klar min lampskärm som jag stickat på harpa. (den får ni se sen då jag fått belysning i den) På Taitokeskus finns många härliga modeller på hantverk och även allt material till dem. Nu just gör många granar i olika material,mest i mosaik. Här får ni ett smakprov på de olika varianter av granar man gör på Taitokeskus.


Marinas fina mosaikgran

Tetas fina mosaikgran
Sussis fina mosaikgran.
 Själv har jag inte hunnit göra nån av dessa granar, men än finns det tid ! 

I övrigt har det varit en fin dag med en glimt av solen, inga galonkläder, pepparkaksbak tillsammans med ivriga barn och en lika ivrig Nissetomte.

Nisse bakar !

God Natt !

Kram

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...