söndag 20 december 2015

20 December: Återbruka kakformar

Den här dagen kan vi bara glömma och stryka ett streck över ! Drabbades av magsjuka förra natten och det har suttit i nästan hela dagen..fyy så onödigt ! Blev ingen storstädning, fast snälla familjemedlemmar har nog ställt upp och hämtat julgran, dammsugit, plockat och röjt. Hoppas man orkar ta nya tag imorgon. Nu har jag suttit en stund och slösurfat bl.a på Pinterest som är en guldgruva vad gäller pyssel och annat du kan vara intresserad av. Gillar mest ideér om återbruk. Tex vad man kan göra med gamla kakformar:





Och till sist min egen variant som jag gjorde för nåt år sen till julen ! 
Den får nog komma fram i år igen !

Så mycket annat trevligt man kan göra av kakformer 
än baka kakor och jag gör hellre så här  ! 

Nu skall jag fortsätta smutta på min gula jaffa och kanske ta en knäckebröd !

 Trevlig fjärde advent !

Sköt om er !

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...