måndag 21 december 2015

21 December: Julegran

Oj hu hu, trodde inte jag skulle ha sån här energi efter gårdagens magsjuka, men kanske det var bra med en rensning av kroppen så här före frosseriets högtid ! Jag har i alla fall fått massor gjort och huset börjar bli julefint, vilket jag aldrig skulle ha trott igår ! Nu är det bara resten kvar ! He he !

Bella var som ett litet barn då vi tog in granen idag

"Alltså tar ni in skogen eller !!?"

"Vänta jag vill nafsa lite"

"Går bollarna att äta ?!"
Nåjo en boll fick hon tag i och vattnet i julgransfoten smakade också bra ! Ha ha ! Blir nog inga halmbockar under granen i år !

Av kvistarna som Tom högg bort nertill på granen 
gjorde jag en ERNST-grej..typ ! 

En "granruska" på spiskupan men ett brödhjärta i mitten !

Nåväl nu är granen klädd och gubben skär upp lite nyrökt kalkon i köket.
Dags för nattmat !





Ha de gott alla ! 

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...