tisdag 22 december 2015

22 December: Hyacint i glas

Blir bara senare och senare man sätter sig ner i soffan. Idag har jag och tydligen ALLA andra varit ute och handlat julmat. Säkert inte bara jag som får lätt hicka då "kassatanten" säger summan ! Hade också beställt lite mat via REKO och jisses vad folk ! Jag stod 40 minuter i kö för att få fiskprodukter, trodde jag sku frysa ihjäl !
Dagen började i alla fall bra, var med Bella till skogen och vi träffade bekanta som hade 4 labradorer. Bella anpassade sig bra till dem och hade en fartfylld stund i skogen ! Jag passade på att plocka lite mossa i skogen och på hemvägen köpte jag lite små julblommor...sen var det bara att fundera hur jag skulle arrangera dem. Blev i glas denna gång !


Äh bilden blev dålig, men resultatet är riktigt julnaturligt !


Tycker det är ganska fint att bara sätta ner en hyacint helt "naken" i en glasburk, rötterna är som ett konstverk bara i sig ! (he he där lät jag nästan som Ernst !) 

Idag var det årets kortaste dag ! 
Imorgon är det dan före dan och redan lite ljusare !

Gonatt !

Carina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...