fredag 4 december 2015

4 December: Nisse får vara med !

Fredagkväll och är lite förundrad hur fort veckan gått! Både hemma och på jobbet rusar tiden iväg denna årstid. Hemma har vi på gång att få ett av barnens gamla rum uppröjt till julen ! Har en syster som kommer hem med STOR familj och det ser jag så fram emot ! Idag har vi hämtat hem en bäddsoffa till vårt nya "gästrum"! På jobbet har vi mycket roligt program och vi märker ju att barnen är lite mera "upp i varv" än vanligt, men så ska det vara och så har det alltid varit inför jul ! 
Att få ge barnen lite extra magi hör julen till och jag är så glad att den småspralliga Nissetomten fått vara med mej och barnen i många år med sina upptåg och roliga minnen. Denna vecka har Nisse varit med oss i allt ! Han har fått baka pepparkakor, vara med på julfest och idag åka buss och gå i julkyrka ! 

Nisse bakar pepparkakor !
Nisse åker buss och tröjan är på !

I kyrkan berättades evangeliet med hjälp av julgranen.
Nisse lyssnade nästa hela tiden !
Det behövs så lite för att skapa lite magi och det behöver vi alla i dagens samhälle, både stora och små..jag är 51 år och tror fortfarande på tomten och det kommer jag att göra åtminstone 50 år till !! Tycker också om berättelsen om Jesus för att den gett oss en fin jultradition.

Så nu skall jag vara riktigt snäll, 
njuta av brasan i kakelugnen 
och glöggen i mitt glas
och hoppas tomten kommer
i år igen ! 

Fredagskram
och 
gokväll !
 
Carina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...