lördag 5 december 2015

5 December: Lampa av hönsgaller

Idag är jag så glad och nöjd över vad vi åstadkommit ! Ett riktigt kaotiskt råddrum har förvandlats till ett fint gästrum och med mycket enkla medel. Ny  bäddsoffa, ny matta och nya gardiner, allt annat är gammalt "skrot". Rummet skall nog få nya tapeter och målat golv också, men det fixar vi efter jul, annars skulle nog julbudgeten spruckit rejält ! Riktigt nöjd är jag även över lampan i taket. Den fixade jag till av en gammal lampskärm, där tyget avlägsades och så klädde jag den med hönsgaller istället ! Själva lampan och sladden är en clas ohlson grej. Glad att jag har händiga män i huset, de har hjälpt mej hela dagen med att bära, kånka och fixa både soffa, lampor och gardinupphängning !

 Så här ser lampan ut:





Pinnegranen från ifjol fick komma upp på väggen ovanför soffan.

Nu får gästerna börja droppa in ! He he ! 

I övrigt har det regnat hela dagen, förutom tidigt imorse då jag var på Metviksrundan med Bella. På dagen tog jag mej tid 
att besöka julmarknaden vid Bocks bryggeri i ösregnet.
Trots riktigt skrotväder var där ganska mycket folk och jag hoppas verkligen det blir en tradition med marknader där på deras fina torg ! 


Metviken i gryningen.

 Skön lördagskväll alla !

Imorgon fyller Finland år
ja och så är det ju Kvinnornas julmässa !

Kram

Carina

1 kommentar:

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...