onsdag 6 januari 2016

Fågelmatare i kakformat

Alltså..så här kunde ju alla veckor se ut ! Jobba må-ti, ledig onsdag, jobba to-fr ! Ganska skönt..blir liksom många fredagar och söndagar, de bästa dagarna i veckan ! Idag har det varit SVINKALLT i Vasa..- 25 som värst. Har nog varit ut flera gånger med Bella och hon verkar inte lida av kylan ett dugg, men så är hon ju en lapphund också som har mycket päls överallt.t.o.m mellan trampdynorna och in i öronen..lite avundsjuk på henne nu just !
Blev nu ändå mest att vara inne idag och jag blev lite pysselsugen..Sparar ju på det mesta och hade många loppisinhandlade kakformar i en låda..plus en gammal lampskärmsstomme....hm..


Borrade lite hål i kakformarna och fäste dem i lampskärmen med järntråd. Superenkelt ! Spiralgrejen i mitten av fågelmataren är en vispkrok från en gammal elvisp !

Nu hoppas jag bara fåglarna hittar det fina kakbordet fullt med solrosfrön och annat gott ! Själv har jag också fått i mej allt för mycket godsaker..mm nu just pepparkakor med blåmögelost och glögg ! Nami ! Nu börjar som tur de flesta julläckerheter vara slut (inte glöggen förstås) och man bör väl inleda ett lite hälsosammare liv så småningom, imorgon typ eller kanske på måndag...min tanke inför nya året var att jag skulle försöka baka mera (fast nu hänger ju kakformarna där ute!!), laga mera mat efter recept och planera veckomaten lite bättre ! Borde bli bättre på att planera !

Nåja det är som det är och det blir som det blir 
jag tar ingen stress !

Gott avslut på vecka 1 !

Kram 

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...