tisdag 12 januari 2016

Islyktor


Imorgon är det ju Knut, men idag flög granen ut ! Brukar nog vänta till "rätt" dag men är "busy women" imorgon och till veckoslutet hoppas vi på skäripremiär, så den fick gå sitt fruktansvärda öde tillmötes idag. Så tomt det blev, kommer att sakna att tända granen på morgonen. Ljusstakar och stjärnorna får nog vara kvar ännu en tid. Ute börjar ju dagarna faktiskt bli lite ljusare, men ännu är det nog mörkret som regerar. Tycker om att ha lyktor tända på gården och nu har det ju minsann varit läge för att göra islyktor. Provade på lite nya ideér under veckoslutet.

I en lykta satte jag hönsgaller och i en annan lite garn.



I den här har jag cypresskvistar
Och här en med garn i.

Gillar att experimentera med is.
Vill ni få mera ideér för iskonst kan ni kika in under min kategori ISKONST

På dagis har vi lite iskonst på gång också...
mera om det en annan dag. 

God fortsättning på januari och passa på att göra iskonst medan vi har minusgrader, det kan ju svänga fort !


Hejsvejs

Carina

1 kommentar:

  1. Skojig ide' med hönsnätet!
    Det är nog en tid sedan jag lagade islyktor skulle kunna
    testa till veckoslutet om kölden håller i.
    ha det så bra!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...