lördag 13 februari 2016

Vändagsskålar av tapet

Hej ! Imorgon är det vändagen eller alla hjärtans dag ! Vi brukar inte fira den nåt särskilt, men som tur fyller min mamma också år i samband med vändagen så det brukar bli att fixa till extra vänligt pyssel åt henne, vilket hon förstås verkligen är värd ! För er som vill pyssla nåt eget till en vän så har jag en superenkel triangelformad presentlåda som man snabbt gör..

Du behöver 3 st likadana fyrkantiga papper (jag använde 15cm x 15cm) som du viker enligt denna beskrivning ! Så enkelt, ska nog prova detta med mina dagisbarn (3-6 åringar)  ! Jag älskar att använda papper från gamla tapetböcker och det gjorde jag även denna gång !





Kortet har också en tapet som  bakgrund !


På tal om tapeter..så svårt det är då man ska välja ny tapet..vi har hem några prover idag för vi vill tapetsera om vårt vardagsrum..men hu hu ..tur att man har en dotter som har öga och förnuft i frågan.,.tror vi har en tapet nu som kommer att passa, tack Sofia för alla goda råd !!

Men nu är det melodifestival-deltävlings-kväll både från Finland och Sverige..men tänker nog se på deltävlingen från Sverige för där deltar ju finlandsvenska Krista Siegfrids! Så snälla alla vänner i Sverige..rösta på Krista ikväll !!

Trevlig lördagskväll 
och 
en riktigt hjärtlig vändag 
önskar jag er alla !

Kram
Carina

1 kommentar:

  1. Tack de´samma till dig :)
    Tack också för alla fiffiga tips ... mina 6 barnbarn är mellan 2 och 10 år så alltid trevligt med nå nytt!
    Kram ♥

    SvaraRadera

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...