söndag 30 oktober 2016

Helgplock

Ett roligt och händelserikt, men ändå helt avslappnat veckoslut har det varit, detta sista i oktobermånad. Vi firar alltid bröllopsdag (27 år !), dopdag (Sofias), namnsdag (Simons), dödsdag (Leias) detta veckoslut tillsammans med familjen. Det är en viktig dag för oss och numera är vi fem runt fonduebordet (vi äter alltid fondue) och två (fyrbenta) under bordet ! Och vi lyssnar alltid på Rick Wakeman. Och så har vi gjort nu i 23 år den 28 oktober!! Och det är alltid lika mysigt, gott och roligt !

Igår var det dags att ta upp båtarna ! Tre stycken skulle upp ur havet inför vintern. Det där skötte karlarna om, Sofia och jag tog hundarna med oss och for ut till Vallgrund och Fortet. Helt huippuväder och vi njööt till fullo, både hundar och damer ! Vi var helt ensamma där och hundarna fick delvis springa löst och ut i vattnet och upp på stenar skulle de !



Sofia och Iris

Idag började jag dagen med min och Bellas vanliga söndagsrunda runt Metviken och vädret var helt fantastiskt igen en gång ! Vi njöt båda två lika mycket.


Sedan har jag besökt Byggmässan i Botniahallen tillsammans med Sofia och Kristian. Jag var mest intresserad av Hantverk & Design delen som var ny för i år ! Och hoppas den delen utökas, tror det finns behov av en sån mässa i Vasa också ! Köpte julkortsbottnar från Sinooperi och ett fint armband från Vernada ! Men det bästa var att man fick pyssla där också ! Inredningsbloggarna och Ya hade tillsammans ordnat så man fick testa sina pysselfärdigheter ! :) Sofia och jag gjorde varsin "hänghylla" !



En sån här blev det ! 
Man fick göra amplar också och måla små hus ! 
 Riktigt bra idé ! 
Mera sånt på mässor !

Fortsatte dagen med att göra trädgården i någolunda vinterskick. Möbler tvättas och in, tömma tunnor, räfsa, plantera några lökar, tända lite lyktor för det blev ju mörkt redan kl 17.00 !!

Och nu borde jag kläcka några julpysselideér, men huvudet känns tomt ! 
Kanske man måste sova på saken !

Sköt om er och ha en bra början på mörka november !

Kram
Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...