torsdag 27 oktober 2016

Pyssla fina spöken

Oj oj har varje dag denna vecka tänkt att jag skall blogga om nåt spöklikt inför kommande halloweenhelg men veckan har varit fullspäckad med program och jag ganska kaputt när jag väl satt mej i soffan ! Nu tänkte jag ändå så här snabbt visa er vårt spökpyssel vi gjort på dagis denna vecka bland mycket annat program. Vi använde engångs-städdukar, engångsplastmuggar och limvatten (50 % lim och 50% vatten )

Klippte ut cirklar av städdukarna (resten sparade vi)
Dukarna doppas i en blandning av vatten och lim.

Krama ur och forma duken på en plastkopp !
Låt torka ett dygn eller nån timme i torkskåp !

Sen är det bara att göra ögon till !


Med ett plastljus innuti !

De va ett enkelt och roligt pyssel för barn i alla åldrar och en väldigt fin intredningsdetalj till Halloweenfesten !



Gjorde också som hastigast lite Halloweenlyktor till våra matbord på dagis av glasburkar, gipsband (vattendoppade) och kartong ! Urenkelt och torkar på en dag !!

Nu försöker jag se på bytt e bytt med ena ögat och blogga med andra..inte så lätt ...gäääs..

Imorgon fredag och familjehögtid !

Må så gott alla !

Kram 
Carina





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...