måndag 17 oktober 2016

Ut i världsnaturen !

Jag har höstlov och det känns sååå skönt ! Idag har jag shoppat helt efter min lista på "behövliga" saker..tex ny köksmatta, drömfångare, gardiner, koftor, hundmat, julbelysning..ja ni fattar, allt behövs ! Har också städat upp mitt kaotiska trädgårdsförvaringsrum så jag fick plats för en del saker som behöver vara under tak i vinter ! Känner mej nöjd med dagen ! (smuttar nu på en ny glögg med lakrits-chokladsmak..gooott ! )
Men faktiskt känns det som om höstlovet redan pågått många dagar..igår var jag och min dotter Sofia med hundarna och vandrade i naturen kring Degerträsk och sen också på Söndagsspecial till Bockis..såå gott !
Men redan på fredag (då jag slutade tidigt från jobbet och såg att det var spegelblankt hav) for jag och gubben ut på vandring ut till världsarvet ! Bara att packa ryggsäcken och köra ut till Björkö är i sig en upplevelse..nåt annat än de vanliga vardagsrutinerna !




Och att vandra Bodvattnet runt är en naturskön upplevelse !



Bella älskade att få hoppa på stenarna !



Naturen bjuder på sin finaste efterrätt !!






Vill bara rekommendera alla som inte är i södern eller lappland att utnyttja vår egen fina närmiljö och natur. Ta med barnen,packa ner varm choklad och korv, gör nåt tillsammans, stäng mobilen, uppleva, upptäcka och umgås ! Det finns många fina vandringsmöjlgheter i närheten ! Gillar du att geocacha, så har nästan alla vandringsleder nån "skatt" att hitta !

Imorgon ska jag umgås med god vän och sen tror jag vi packar för några dagars vistelse ute i skärgården. Längtar dit till skogen och havet..blir nog sista gången för denna säsong !

God fortsättning på höstlovet och hösten !

Kram
Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...