fredag 2 december 2016

En annorlunda fredag - Lucka nr 2

Med delade känslor går jag in för denna fredag. Världens bästa jobbgäng har julfest ikväll och våra bästa vänner har en tung och sorglig dag. Medan jag suttit vid frissan och blivit fin i håret har de följt en far, svärfar och morfar till sista vilan. Mina tankar har varit hos dem hela dagen på samma gång som vi på jobbet varit entusiastiska över kvällens julfest. Nu i skrivande stund vet jag att det värsta är över för våra vänner och jag själv känner att jag kan börja glädjas åt att jag ska på julfest ikväll. Konstigt att man kan känna både glädje och sorg på samma gång..

Den här egenhändigt pysslade ängeln får symbolisera 
att det på himlen tänts en till stjärna..


... själv tänker jag klä mej i mina finaste smycken 

och glädjas över att få fira julfest 
tillsammans med världens bästa kolleger !
Ta hand om varandra !
Kram
Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...