onsdag 28 december 2016

Mellandagsvandring

Julen kom och gick och vi har haft en skön julhelg med kära släkten alla tre dagar. Ätit oss fyrkantiga och mått bra tillsammans, både människor och hundar. Jul-TOM-ten var så otroligt givmild i år så jag fick en ny laptop !! Det är faktiskt den första nya datorn jag har haft..har alltid fått "ärva" gamla, så gissa om jag är lycklig ! Fick dessutom en ny köksradio av mina barn med ALLA finesser som en modern tant i köket behöver ha..boombox radio/bluetooth/mp3/usb/aux..ja ni fattar, kan höra på vad jag vill när jag vill !! TACK av hela mitt hjärta ! Men däremellanteknikernasvärldvilljag UT I NATUREN och en sån dag har vi haft idag, jag, mamma och Sofia och hundarna ! Jag startade kl. 10.00 hemifrån och kom tillbaka kl.16.00 ..gissa om det hettar i kinderna nu ! Vi for ut till Replot och Björköby. Vi gick vandringsleden Bodvattnet runt + rutten ut till Långskäret där man kan grilla. Det blev ca 8 km tillsammans. Och så fint väder det bara kan vara en decemberdag. Vi njöt. Hundarna njöt. Vi var helt ensamma, inga andra människor såg vi förrän på slutet av vandringen och vi gladdes åt att hundarna fick springa löst som små tokstollar i skogen.

Godispaus för hundarna och avtag till Långgrund .

Otroligt fin rastplats vid Långgrund.

Mommo sköter elden.

Fin och ljus utsikt

Dagens dukning ! MUMS !

Solnedgång nära Svedjehamn

Fantastisk utsikt över varldsarvet från  utskikstornet Saltkaret.

Mor och dotter selfie uppe i Saltkaret.

Trötta men glada vandrar vi mot bilen

Lite fotografering ännu i blå timmen !
Då vi kör över broarna mot Replot, sååå fiiint !
Dagar som denna ger mej kraft, lycka och energi. Jag är så glad att både min mamma och min dotter tycker likadant, naturen har alltid varit vår gemensamma kraft och må det så förbli !!

 My the natures force be with you !!

Kram

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...