torsdag 5 januari 2017

Dukning med bildmedaljonger

Hej och god fortsättning ! Vi har ett nytt år och det känns i både kropp och själ ! Tänk vad ett årsskifte kan betyda mycket för ens välbefinnande..och idag tyckte jag verkligen att det var mycket ljusare än igår ! Det känns som om de flesta tyckte 2016 var ett skitår, men om man riktigt benar ut det så tror jag alla år har sina skit-moments !  En sak är dock säker..åren går fortare än förr !! 
Vi firade in det nya året traditionsenligt tillsammans med våra goda vänner. Och nuförtiden då Bockis har fint fyrverkeri behöver vi inte slösa pengar på raketer, utan vi kan gå ut på balkongen vid tolvslaget och se på raketerna från första parkett. Och Bella kan tryggt ligga i vår säng och undra vad vi håller på med, hon verkade inte alls skrämd i år !

Tycker om att duka lite speciellt till nyårsmiddagen, men ändå på mitt sätt ! Tänkte visa vad jag ännu gjorde av trämedaljongerna som blev över från julpaketeringen.

 Printade ut bilder av bordsgästerna och målade mitten på medaljongen vit.
 Limmade fast bilderna med decoupagelim (går lika bra med vattenutspädd erikeeper)
Borrade hål och som band blev det svarta sidenband som jag klippt bort från kläder jag köpt 
(kan ju bara inte slänga dem !!) 

 På en linneservett placerade jag en lite "hutt" och tenn 
och så knöt jag ihop det hela till ett "paket" !
 "Paketet" placerade jag i sopptallriken.
Tårtpapper i silver gav fin effekt mellan förrättstallrik och varmrättstallrik !

Min nyårsdukning ! 

...och så förstås drack vi upp hutten, men glömde att stöpa
..så nu är utgången av det nya året helt oviss !
Kanske tur det...

Ha en riktigt skön trettondagshelg allesamman 
och passa på att njuta av det fina och ljusare vintervädret !

Carina

1 kommentar:

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...