onsdag 8 mars 2017

Taito-ampel med virkad kruka och "plättar på tråd"

Idag var det kvinnodagen och Taitokväll. Kvinnodagen har jag inte firat desto mer, men på Taitokvällen hade jag gott sällskap av många prima kvinnor och dessutom fick jag göra lite hantverk och ha egen tid. Alltså en bra kvinnodag. Idag på Taito påbörjade jag ett hemligt projekt, så inte så mycket fakta om det denna gång. Tidigare i vinter har jag gjort en blomampel i makramèteknik.
Den blev lyckad och passar utmärkt i mitt köksfönster.

 Knöt en del av ampeln i mitt knä med toppen fast i bordsbenet.
 Träskivan som är ampelns botten kommer från en gammal lada, så fin ! 
Vita träkulor som trevlig detalj.
 Virkade en ytterkruka till i samma gråa nyans och den passade riktigt bra till både ampeln och blomman som kallas "Plättar på tråd"


 Gillar min ampel och den var rolig att göra..gillar att knyta !

En liten smygtitt på kvällens hemliga projekt kan ni väl få....


Resten får ni lista ut själva ! 😊


 De va allt för denna gång ! 
Hej svejs ! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...