söndag 14 maj 2017

Magiska morsdagskort

Morsdagen går mot sitt slut och jag känner mej tacksam över att ha världens finaste mamma och världens finaste barn. Vi har varit ut och ätit gott på Bockis och sen gjort det som jag älskar denna årstid..trädgårdsarbete ! Barnen frågade vad jag vill ha i present och jag sa till sonen att jag vill ha en grop och till dottern nånting att fylla gropen med. I verkligheten betyder det att jag ville få ett gammalt blomland uppgrävt och sen nånting nytt att plantera dit och det fixade mina härliga ungar ! TACK ! Måste också få berätta om årets morsdagskort..
På dagis gjorde vi i år magiska morsdagskort genom att använda oss av solfärgningstekniken. Vi målade på tyg och lade ut knappar på tyget och simsalabim blev det fint mönster. Hur man mera exakt gör kan du läsa här i ett gammalt inlägg !




Korten blev verkligen fina och den här tekniken kan man använda till vad som helst, bara att låta fantasin flöda !
Fick själv ett morsdagskort idag av min finaste dotter, hon är en hejare på att dikta !😄 Presenten som hörde till var en sockertoppsgran som jag hade önskat mej !
 

Min Sofia, jag, min mamma - kärlek ! 

Fatta att det här korta inlägget tog evigheter att fixa för jag ser på världens bästa film samtidigt för säkert 10:de gången, Pretty Woman ! Men jag hoppas alla mammor haft en fin morsdag och att ni även när vardagen tar vid får känna er värdefulla, viktiga och älskade !

Ta hand om varandra !

Kram
Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...