lördag 2 december 2017

Dörrkrans med suomi pom poms - lucka nr 2

Idag har jag gjort årets dörrkrans. Jag blir aldrig nöjd med mina kransar, inte i år heller, men nu är den gjord och ingen har säkert likadan ! Gjorde själva stommen av vide och kransen av buketter med tall, gran och tuja. Ville få in nåt med finska färgerna i år eftersom Finland fyller 100 år. Hittade inga blåvita band hemma men blåvitt garn hade jag i garnkorgen...så då blev det små pom poms som jag bara snurrade runt fingrarna och fäste med järntråd.



Nå den får duga, 
ändå kul då man har ett tema
 och i år är det verkligen mycket blåvitt i julpyntet i detta land ! 

Trevlig lillajul allihopa !

Kram

Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

4 advent - och ingen stress !

Fjärde advent och en strålande vacker dag med nån minut närmare sommaren än igår ! Det har vänt, mörkret ger vika och vi går mot ljusare tid...